Szkoła Podstawowa
im. Henryka Sienkiewicza
w Rokietnicy Woli

Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie

Lista poleceń do wykonania przez uczniów klas IV -VIII z poszczególnych przedmiotów:

religia

Wiedzę przekładamy na praktykę:

 codziennie  mówimy RÓŻANIEC,

codziennie mówimy Koronkę do Bożego Miłosierdzia, 

codziennie modlimy się czytając Psalm 91.

język polski

 

Kl. IV

Przeczytać legendę pt. „Piast” ( podręcznik str. 181-186), wpisać do zeszytu definicję legendy  - str. 185, a następnie odpowiedzieć w zeszycie na pytanie 1, 2, 4.

 

Kl. V

    Wykonaj ilustrację głównej bohaterki  omawianej lektury „Ania z Zielonego Wzgórza” Lucy Maud Montgomery i dokonaj jej charakterystyki.

 Schemat:

    1. Przedstawienie postaci.
    2. Wygląd zewnętrzny(twarz, kolor włosów, oczy, nos, postawa, sposób poruszania się…)
    3.  Cechy charakteru, usposobienia,  relacje z ludźmi (nazwij najważniejsze cechy bohaterki i je uzasadnij przykładem z książki)
    4. Uzdolnienia i zainteresowania.
    5. Ocena postaci.

Pamiętaj o kompozycji, poprawnej budowie zdań i ustalonej objętości.

 

Kl. VI

    1. Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy”.

 

 Ułóż krzyżówkę do omawianej lektury, hasłem niech będzie jej tytuł, a rozwiązaniem bohaterowie, wydarzenia lub zjawiska przyrodnicze występujące w powieści.

 

Kl. VIII

 

Przeczytać lektury:

    1. Antoine de Saint-Exupéry „Mały Książę”
    2. Éric-Emmanuel Schmitt „Oskar i pani Róża”
    3. Utrwal wiadomości z ostatnich lekcji: odmiana imion i nazwisk, odmiana  nazw miejscowych, wiadomości  na otrzymanych kartach.
    4. Napisz list otwarty do przyjaciół, w którym przekonasz ich, że warto przeczytać jedną z wyżej wymienionych lektur. Wykaż się znajomością tekstu.
informatyka

 

Drodzy uczniowie klasy IV i V:)

Proszę przesłać wykonane ćwiczenia na mojego e-maila maria.szajny@wp.pl do 29.03.2020r.

 

Kl.IV

Lekcja 21. (temat 7.) Programujemy historyjki w języku Scratch – zmieniamy tło sceny i dodajemy więcej duszków

Przeczytaj  treści tematu 7. (str. 76-79), przygotuj odpowiedzi w formie ustnej  na pytania 4-6 (str. 81).

 Opracuj jedną sztuczkę ze str. 79-81.

Dla zainteresowanych    zadanie 7. (str. 82).

Lekcja 22. (temat 7.) Programujemy historyjki w języku Scratch – sztuczki w programie Scratch

Przeczytaj treści tematu 7. (str. 79-81), przygotuj odpowiedzi w formie ustnej na pytania 7-8 (str. 81) oraz wykonaj zadanie (str. 82).

Dla zainteresowanych   zadanie 8-10 (str. 82).

Wykonane zadanie prześlij na e- maila  maria.szajny@wp.pl

Polecenie do wykonania na 30.03.2020r.

Lekcja 23. (temat 8.)Sterujemy duszkiem na ekranie – rysujemy figury.

Przeczytaj temat.8 z podręcznika (str.83 -85).

Przygotuj odpowiedź ustną na pytania 1-2 str.89.

Wykonaj ćwiczenia 1-2 str.83 -85. Dla zainteresowanych zadanie 7. (str. 90).

Wykonane zadanie prześlij na e- maila  maria.szajny@wp.pl do 05.04.2020r.

Kl.V

Lekcja 22. (temat 7.) Tworzymy grę dla jednego gracza

Przeczytaj treści tematu 7. (str. 88-90). Przygotuj odpowiedź ustną na pytanie 9. (str. 93) oraz wykonaj zadania 10. i 11. (str. 94). Dla zainteresowanych  zadanie 16. (str. 96)

Lekcja 23. (temat 7.) Stosujemy zmienne – zliczamy punkty

Przeczytaj treści tematu 7. (str. 90-92). Przygotuj odpowiedź ustną na pytanie 10. (str. 93) oraz wykonaj zadania 12. i 13. (str. 94). Dla zainteresowanych  zadanie 18. (str. 96).

Polecenia do wykonania na 30.03.2020

Lekcja 24.(temat 8.) Zadania projektowe –Baltie.

Przeczytaj temat 8 z podręcznika (str. 97-101); Następnie wykonaj zadanie 1

 ((str. 97-101). Dodatkowo obejrzyj filmy edukacyjne na kanale MIGRA –You Tube..

Wykonane zadanie prześlij na e- maila  maria.szajny@wp.pl do 05.04.2020r.

Kl. VI

 Przeczytaj rozdział „Programujemy gry multimedialne w środowisku Scratch”, strona 61-72

 

Kl. VIII

Przeczytaj rozdział „Wprowadzenie do programowania w języku C++, strona 78-104.

język angielski

KLASA VI

Wykonać zadania z zeszytu ćwiczeń:

    • ćw. 1 i 2, st.30
    • ćw.6, 9, 10, st.31
    • powtórzyć budowę i stosowanie czasu past continuous.

kl.V

Zadania z zeszytu ćwiczeń:

    • ćw. 6, 8, st.37
    • ćw. 1, 2, 5, st.38
    • przeczytać dialog z podręcznika, ze strony 40 i wykonać ćw. 2, st.40 do zeszytu.

kl.IV

    1. Zapoznać się z tematem z podręcznika, strona 37 – Odmiana czasownika – have got ( mieć) zdania przeczące oraz zdania pytające ze strony 39 podręcznika.
    2. Wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń:
    • ćw. 1, 2 , st.34
    • ćw. 5, 8, st.35
    • ćw.7 , st. 37 podręcznika przepisać do zeszytu przedmiotowego.

 

KLASA V

    1. Zadania z zeszytu ćwiczeń:
    • ćw.7 i 8, st.39.
    • Proszę powtórzyć budowę i stosowanie czasu present continuous.

 

KLASA VI

    1. Przeczytać dialog I’m sorry ( Przepraszam) z podręcznika, st.42, wypisać zwroty do zeszytu i zrobić ćw. 2 , st.42 podręcznika. Zwrócić uwagę na żółtą ramkę, tam są zwroty dotyczące form przepraszania i reagowanie na czyjeś przeprosiny. Proszę przepisać do zeszytu , przetłumaczyć na j.polski  i nauczyć się.

 

Klasa VIII

    1. Zapoznać się z tematem – Zaimki względne z karty pracy ( st.157 ), wykonać ćw. 1, 2 i 3 z tej karty pracy. 

 

Drodzy Uczniowie!

 Jeśli pojawią się jakiekolwiek pytania czy trudności co do zadań, tematów lekcji,  proszę do mnie pisać na adres mailowy: zorianalevytska@interia.pl

Proszę uczniów klasy VIII wysyłać mi na mój adres mailowy prace pisemne. Zadania, które dostaliście proszę przesłać do czwartku. Będę czekać i na bieżąco sprawdzać. Dziękuję!

 

przyroda

Drodzy Uczniowie!

Treści,  które przeczytacie będziemy jeszcze omawiać wspólnie  po powrocie do szkoły, bądźcie przygotowani do lekcji, pracujcie w domu z tekstem i rozwiązujcie zadania.
Na pewno sobie poradzicie. Do zobaczenia!

 

Klasa IV- przeczytać w podręczniku treści do  tematu  Ukształtowanie powierzchni
i wykonać w zeszycie  ćwiczeń  zad. 1, 2, 3, str. 88 oraz 4 i 5 str. 89.

 biologia  

Kl.V– przeczytać w podręczniku treści do tematów Pęd. Budowa i funkcje łodygi oraz Liść- wytwórnia pokarmu i wykonać w zeszycie ćwiczeń zad. 1, 2 str. 69, zad. 7 str. 71, zad. 1 str. 72., Zad. 3 i 4 str. 74.

 

Kl.VI - przeczytać w podręczniku treści do tematu  Przegląd i znaczenie płazów.  Wykonać zad. 1, 2, 3 i 6 do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.biologia

Kl.VIII

 przeczytać w podręczniku treści do  tematu  Czym jest ekosystem?

chemia

Kl. VIII

przepisać do zeszytu przedmiotowego treść zadań 9 i 10 str. 108 z zeszytu ćwiczeń i rozwiązać  je.

geografia

Zadania do wykonania do 23 marca 2020.

Kl V

Ćwiczenia utrwalające: krajobrazy Polski -  góry i wyżyny. 

https://wordwall.net/pl/resource/892945/geografia/krajobrazy-polski1-powt%c3%b3rzenie-wy%c5%bcyny-i-g%c3%b3ry

Wykonjemy  w ćwiczeniach Sprawdź, czy potrafisz s. 62 -64

Temat: Przez lądy i oceany.

Tekst w podręczniku str. 86- 90.

Wpisz do zeszytu:

    1. Cechy południków i równoleżników.
    2. Na podstawie mapy świata zamieszczonej na końcu podręcznika zapisz nazwy oceanów przecinanych przez: równik i zwrotnik Raka. Zapisz nazwy kontynentów, których wybrzeża są oblewane przez wody Oceanu Spokojnego. Zapisz nazwy kontynentów leżących nad Oceanem Indyjskim. Napisz , na których półkulach leżą  kontynenty: Ameryka Południowa, Australia i Antarktyda.

Uzupełnij ćwiczenia s.52 -54.

Klasa VI

Temat: Środowisko przyrodnicze i ludność Europy – powtórzenie.

    1. Przeczytaj podsumowanie w podręczniku s.91-92.
    2. Wykonaj w zeszycie „Sprawdź się” s. 93,94.
    3. „Sprawdź, czy potrafisz” zeszyt ćwiczeń s.62-64                                                         

Kl. VIII

Wykonaj „Sprawdź, czy potrafisz s.44-45

Przygotuj się do sprawdzianu z działu „Afryka”

Temat: Środowisko przyrodnicze Ameryki.

Tekst w podręczniku s. 102-109

Do zeszytu:

      1. Narysuj tabelę i wpisz nazwy w odpowiednie miejsca tabeli.

Kordyliery, Nizina La Platy,
Wielkie Równiny, Wyżyna Patagońska,
Nizina Atlantycka Andy
, Nizina Orinoko,
Nizina Zatokowa, Wyżyna Gujańska,
Wyżyna Meksykańska, Appalachy

 

Kontynenty

Niziny

Wyżyny

Góry

Ameryka Północna

 

 

 

Ameryka Południowa

 

 

 

 

      1. Napisz nazwy i podaj wysokość bezwzględną najwyższego szczytu Ameryki Północnej i Ameryki Południowej.
      2. Wypisz pięć stref klimatycznych i  pięć stref roślinnych, które znajdują się w Ameryce.
      3. Uzupełnij ćwiczenia s.46-48

Ćwiczenia utrwalające dla chętnych:

https://learningapps.org/6842972?fbclid=IwAR2JwuCYCm30gH_ycz3klb7eN-YQCvaHoHtenNxqIPs9HZisonBsAUAia2o

 

https://learningapps.org/6842774?fbclid=IwAR0KImkB4_XnIrZn93_adDa5Gy-MEPNSK1bXnN5n9vSd_g7f2ab3GON6uSo

Polecenia do realizacji w dniu 23.03.2020r.

Klasa V

Temat: Przez lądy i oceany.

  1. Tekst w podręczniku str. 86- 90.
  2. Prezentacja „Przez lądy i oceany”
  3. Pobierz lekcję w formacie DOC
  4. Wykonaj zadania w ćwiczeniach s.52 -54.

Ćwiczenia  utrwalające „Przez lądy i oceany”

https://wordwall.net/pl/resource/978355/geografia/kontynenty-i-oceany

Prze lądy i oceany

Przez lądy i oceany - polecenia

Polecenia na 30.03.

 

Klasa V

Temat: Pierwsze podróże geograficzne.

  1. Ćwiczenia  utrwalające „Przez lądy i oceany”

https://wordwall.net/pl/resource/978355/geografia/kontynenty-i-oceany

 

  1. Tekst w podręczniku s.91-97.
  2. Pobierz lekcję w formacie DOC
  3. Materiał uzupełniający https://epodreczniki.pl/a/wielkie-odkrycia-i-ich-bohaterowie/D11DbiaLz
  4. Wykonaj w ćwiczeniach s. 55- 57 ćw. 1, 2, 3, 4, 5, 6.                                                                  58 ćw. 7 (dla chętnych)
  5. Interaktywne ćwiczenia utrwalające

https://wordwall.net/pl/resource/898799/geografia/podróżnicy-i

https://wordwall.net/pl/resource/901586/geografia/podr%c3%b3%c5%bce-geograficzne

Wykonane zadania w formie zdjęć proszę przesłać na adres iwona_jarzebinska@o2.pl

Pierwsze podróże geograficzne.

Klasa VI

Temat: Rolnictwo Danii i Węgier.

  1. Obejrzyj prezentację „Rolnictwo Danii i Węgier”
  2. Tekst w podręczniku str. 98 -103
  3. Pobierz lekcję w formacie DOC
  4. Praca w zeszycie ćwiczeń- Wykonaj zadania w ćwiczeniach  65- 67.

Ćwiczenia utrwalające

https://learningapps.org/watch?v=pe0iao8ja20&fbclid=IwAR28cFekcqp8GcUCshzzN1pApDFid3dMco5zOjMG4iitonO_CiZ2ocZE0h4

https://learningapps.org/watch?v=pse2iwvw520&fbclid=IwAR1onl4ELKbv14775a40lak6jyFJMpEROcDkLSoOITtlcAFji2bhe--T4UQ

 

Rolnictwo Danii i Węgier

Polecenia na 30.03.

Klasa VI

Temat: Przemysł i usługi Francji.

  1. Film „Przemysł i usługi we Francji

https://www.youtube.com/watch?v=DLf8GK71vo4&fbclid=IwAR33UxISJEkrrwviFMbDDThSyN8LyY5SqYA5Mx1Xa9PCHP7uZhUW3WNCiEA

  1. Pobierz lekcję w formacie DOC
  2. Tekst w podręczniku s. 107-111.
  3. Wykonaj w ćwiczeniach. S.69- 71, s.72 ćw. 9 (dla chętnych).

 

Dodatkowe ćwiczenia interaktywne:

https://wordwall.net/pl/resource/957707/geografia/morza-europy

Przemysł i usługi Francji

 

Wykonane zadania proszę przesłać w formie zdjęć na adres:  iwona_jarzebinska@o2.pl

 

Klasa VIII

Temat: Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej.

 

  1. Obejrzyj prezentację „Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej” oraz filmik

https://www.youtube.com/watch?v=i4p2JQtKMac

  1. Tekst w podręczniku str. 98 -103
  2. Pobierz lekcję w formacie DOC
  3. Wykonaj zadania w ćwiczeniach s. 50-51., dla chętnych s.51 ćw. 6.

Tornada i cyklony w Ameryce Północnej

Tornada i cyklony w Ameryce Północnej

 

Polecenia na 30.03.

Geografia

Klasa V

Temat: Pierwsze podróże geograficzne.

  1. Ćwiczenia  utrwalające „Przez lądy i oceany”

https://wordwall.net/pl/resource/978355/geografia/kontynenty-i-oceany

 

  1. Tekst w podręczniku s.91-97.
  2. Pobierz lekcję w formacie DOC
  3. Materiał uzupełniający https://epodreczniki.pl/a/wielkie-odkrycia-i-ich-bohaterowie/D11DbiaLz
  4. Wykonaj w ćwiczeniach s. 55- 57 ćw. 1, 2, 3, 4, 5, 6.                                                                  58 ćw. 7 (dla chętnych)
  5. Interaktywne ćwiczenia utrwalające

https://wordwall.net/pl/resource/898799/geografia/podróżnicy-i

https://wordwall.net/pl/resource/901586/geografia/podr%c3%b3%c5%bce-geograficzne

Wykonane zadania w formie zdjęć proszę przesłać na adres iwona_jarzebinska@o2.pl

Pierwsze podróże geograficzne.

Klasa VI

Temat: Przemysł i usługi Francji.

  1. Film „Przemysł i usługi we Francji

https://www.youtube.com/watch?v=DLf8GK71vo4&fbclid=IwAR33UxISJEkrrwviFMbDDThSyN8LyY5SqYA5Mx1Xa9PCHP7uZhUW3WNCiEA

  1. Pobierz lekcję w formacie DOC
  2. Tekst w podręczniku s. 107-111.
  3. Wykonaj w ćwiczeniach. S.69- 71, s.72 ćw. 9 (dla chętnych).

 

Dodatkowe ćwiczenia interaktywne:

https://wordwall.net/pl/resource/957707/geografia/morza-europy

 

Wykonane zadania proszę przesłać w formie zdjęć na adres:  iwona_jarzebinska@o2.pl

Przemysł i usługi we Francji

 

matematyka

Klasy IV , V , VI i VIII
W ramach powtórzeń , przypomnień ,utrwalenia materiału i ćwiczeń proszę , żeby uczniowie rozwiązywali on - line testy i zadania z
www.matzoo.pl
-www.gwo,pl    - strefa ucznia
w zakresie przerobionego materiału.
Ponadto uczniów klasy VIII  proszę o rozwiązanie testu z 2019 roku z egzaminu z matematyki . Test dostępny jest na stronie www.oke.krakow.pl

Uwaga Uczniowie Klasy VIII! 

Od dzisiaj Wydawnictwo OPERON udostępniło arkusze do Egzaminu Próbnego Ósmoklasisty na stronie www.takzdam.pl

www.gov.pk/zdalnelekcje Arkusze można sobie sprawdzić samemu ponieważ zostały zamieszczone odpowiedzi do poczczególnych zadań.

 

 

KL.IV

    1. Przeczytaj temat „Pierwsza pomoc”. Zrób w zeszycie notatkę. Przerysuj schemat z podręcznika-udzielanie I pomocy.

KL.V

    1. Przeczytaj temat „Podstawowe przyrządy pomiarowe i narzędzia do obróbki drewna”. Zrób notatkę na podstawie tabeli w podręczniku - wymień i opisz operacje technologiczne. Wymień również narzędzia do obróbki drewna.

KL.VI

    1. Przeczytaj temat „ Pochodzenie metalu”. Zrób notatkę w zeszycie. Wykonaj rysunek dymarki z podręcznika i napisz, z jakich elementów jest zbudowana.

 

WOS

Kl. VIII

-proszę przygotować się do sprawdzianu z rozdziału Społeczność lokalna i regionalna w tym celu w ramach utrwalenia proszę jeszcze raz wykonać zadania z podręcznika ze str. 89 (piszemy sprawdzian od razu jak wrócimy do szkoły)

-dodatkowo proszę obejrzeć animację Historia integracji europejskiej a następnie uzupełnić pytania i tabelę, które wam ostatnio rozdałam i proszę wkleić to do zeszytu przedmiotowego.

 
Zadanie dla klasy VIII 24.03.2020r.
Proszę o przysłanie do jutra na e-maila gabrielanapora@o2.pl zdjęcia bądź skanu, jak poradziliście sobie z tabelką dotyczącą integracji europejskiej. Dodatkowo informuje, że od dzisiaj będziemy informować się tylko drogą e-maila.
Zadania na dzisiaj 24.03.2020 r.
Proszę zapisać w zeszycie temat: Funkcjonowanie Unii Europejskiej. Następnie proszę przepisać notatkę do zeszytu:
1. 7 luty 1992 r. - traktat z Maastricht, w którym opisano, że UE opiera się na trzech filarach
     I.FILAR - unia gospodarcza i walutowa
     II.FILAR - wspólna polityka zagraniczna i bezpieczeństwa
     III.FILAR  - polityka sprawiedliwości i spraw wewnętrznych
2. Zasady funkcjonowania UE:
-zasada solidarności
-zasada pomocniczości
-zasada równości
3. Organy UE (patrz wykres podr. str. 177)
Po przepisaniu notatki proszę o przeczytanie informacji zawartych w podręczniku na str. 176-177.
Dodatkowo na ocenę proszę odpowiedzieć na pytania:
1.Kto jest obecnie Przewodniczącym Rady Europejskiej i Przewodniczącym Komisji Europejskiej?
2. Kto jest Przewodniczącym Parlamentu Europejskiego?
3. Z ilu członków składa się Parlament Europejski?
4. Ilu eurodeputowanych w Parlamencie Europejskim jest z naszego kraju?
Czekam na odpowiedzi do czwartku.
Edukacja dla bezpieczeństwa

Kl. VIII

Przeczytaj z podręcznika rozdział "Złamania i zwichnięcia" str. 99 - 103.

Odpowiedz pisemnie w zeszycie na pytania do tematu znajdujące się na 

stronie 103.

zadanie z EDB na 23.03.2020

TEMAT: Oparzenia i odmrożenia

Przeczytaj odpowiedni rozdział z podręcznika. Obejrzyj filmy znajdujące się pod adresami:

Oparzenia:

https://www.youtube.com/watch?v=L3A4iUWu7Y0

https://www.youtube.com/watch?v=RljtUiMsUYU

https://www.youtube.com/watch?v=UG3epiYGyU8

Odmrożenia:

https://www.youtube.com/watch?v=u8sBusjyN8c

Odpowiedz pisemnie w zeszycie na ćwiczenie nr 2 strona 108.

Proszę o wykonanie zdjęcia strony zeszytu z notatką i przesłanie jej na adres: kapyrkam@gmail.com

Temat: Inne groźne przypadki

Zapoznaj się z odpowiednim rozdziałem z podręcznika.

Obejrzyj filmy znajdujące się pod adresami:

https://www.youtube.com/watch?v=b9gUwcVTpKM

https://www.youtube.com/watch?v=zviaeY1ERHE

https://www.youtube.com/watch?v=eqiRyYyBziA

https://www.youtube.com/watch?v=IkfZ2hD_K2U

https://www.youtube.com/watch?v=yo7Ux3gBZLU

https://www.youtube.com/watch?v=jtWFMEuoB8Q (lepiej czytać niż słuchać)

https://www.youtube.com/watch?v=E5zvpyKivgQ

https://www.youtube.com/watch?v=hMRr66bBv0s

https://www.youtube.com/watch?v=57uqb0LfNB4

https://www.youtube.com/watch?v=UuDGhLquqkA

Odpowiedz pisemnie w zeszycie na pytania:

Jak należy pomóc osobie która:

  1. Zadławiła się
  2. Ma zawał serca
  3. Ma udar mózgu
  4. Występuje napad padaczkowy
  5. Ma ciało obce w oku
  6. Zatruła się
  7. Tonie
  8. Jest porażona prądem
  9. Jest użądlona lub ukąszona

Uwaga! Nowe zadanie do wykonania:

Temat: Inne groźne przypadki

Zapoznaj się z odpowiednim rozdziałem z podręcznika.

Obejrzyj filmy znajdujące się pod adresami:

https://www.youtube.com/watch?v=b9gUwcVTpKM

https://www.youtube.com/watch?v=zviaeY1ERHE

https://www.youtube.com/watch?v=eqiRyYyBziA

https://www.youtube.com/watch?v=IkfZ2hD_K2U

https://www.youtube.com/watch?v=yo7Ux3gBZLU

https://www.youtube.com/watch?v=jtWFMEuoB8Q (lepiej czytać niż słuchać)

https://www.youtube.com/watch?v=E5zvpyKivgQ

https://www.youtube.com/watch?v=hMRr66bBv0s

https://www.youtube.com/watch?v=57uqb0LfNB4

https://www.youtube.com/watch?v=UuDGhLquqkA

Odpowiedz pisemnie w zeszycie na pytania:

Jak należy pomóc osobie która:

  1. Zadławiła się
  2. Ma zawał serca
  3. Ma udar mózgu
  4. Występuje napad padaczkowy
  5. Ma ciało obce w oku
  6. Zatruła się
  7. Tonie
  8. Jest porażona prądem
  9. Jest użądlona lub ukąszona

Lekcja przewidziana na dwie godziny dlatego na zdjęcia stron zeszytu czekam do 14 kwietnia 2020. Adres ten sam kapyrkam@gmail.com lub przez Messengera.

Chętni mogą wykonać dodatkowo prezentacją.


Zadania na 20.04.2020r.

Odpowiedz pisemnie na pytania (do wyboru grupa I lub II). Zdjęcia stron zeszytu proszę wysłać do dnia 26.04 na adres kapyrkam@gmail.com

 

GRUPA I

 Opisz algorytm NZK

2. Wymień i opisz kolejne kroki łańcucha przeżycia.

3. Jak pomożesz osobie która zemdlała.

4. Opisz stopnie oparzeń.

5. Wymień kolejne kroki pomocy osobie która sie zadławiła.

6. Podczas zimowej wycieczki klasowej twoja koleżanka zgubiła rękawiczki i odmroziła sobie dłonie. Wymień czynności ratownicze, które w tej sytuacji wykonujesz.

7. Jak pomożesz osobie tonącej.

 

GRUPA II

1. Opisz jak będziesz wykonywał resuscytację u osoby dorosłej.

2. Wymień kolejne elementy układu oddechowego

3. Opisz sposób udzielenia pierwszej pomocy w przypadku krwotoku z nosa.

4. Jak pomożesz osobie która oparzyła sobie rękę gorącą herbatą?

5. Po wykonaniu wyskoku podczas gry w siatkówkę kolega poczuł ostry ból w kolanie. Staw jest

zniekształcony i zaczyna puchnąć. Wymień 3 czynności, które wykonujesz, udzielając mu pierwszej

pomocy.

6. Wymień elementy wyposażenia apteczki pierwszej pomocy samochodowej.

7. Jak pomożesz osobie rażonej prądem.

 

Zadanie na najbliższe dwa tygodnie:

27.04.2020, 4.05.2020

Temat: Zdrowie jako wartość. Zasady zdrowego stylu życia

Zapoznaj się z tematem w podręczniku (str. 120 do 129). Odpowiedz pisemnie w zeszycie na ćwiczenie 1 str. 129 oraz pytania 1, 2, 3, 4 z sekcji „Sprawdź czy potrafisz” str. 129. Temat przewidziany na dwa tygodnie dlatego macie czas do 10 maja na odesłanie zdjęć stron zeszytu (kapyrkam@gmail.com)

Chętni oczywiście mogą wykonać prezentację na temat „Zasady zdrowego stylu życia”.

Zadanie na 11.05.2020r.

Temat: Choroby cywilizacyjne

Zapoznaj się z tematem w podręczniku (str. 129 do 137). Odpowiedz pisemnie na ćwiczenia 1 i 2 str. 137 oraz na pytania 1, 2, 3, 4 z sekcji „Sprawdź czy potrafisz” str. 137. Odeślij zdjęcia stron zeszytu na adres kapyrkam@gmail.com

Chętni oczywiście mogą wykonać prezentację z tego tematu.

 

Zadanie na 18 i 25 maja 2020 (dwa tygodnie)


Temat: Komunikacja interpersonalna w trosce o zdrowie.

Zapoznaj się z tematem z podręcznika (str. 138 do 145).

Obejrzyj film pod adresem: https://www.youtube.com/watch?v=we1-_UpZp78

 Odpowiedz pisemnie na pytania

1.       Wyjaśnij pojęcie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Wymień elementy komunikacji niewerbalnej.

2.       Omów strefy dystansu komunikacyjnego.

3.       Jakie są zasady aktywnego słuchania.

4.       Wymień najczęstsze zakłócenia w komunikacji.

5.       Omów bariery komunikacyjne i sposoby radzenia sobie z nimi.

6.       Omów trzy techniki asertywnego odmawiania.

7.       Wyjaśnij czym są negocjacje i omów ich podstawowe zasady.

 

Odeślij zdjęcia stron zeszytu na adres kapyrkam@gmail.com do końca maja gdyż temat przewidziany na dwie lekcje.

01.06.2020

Temat: Profilaktyka zdrowotna – powtórzenie wiadomości

Obejrzyj filmy znajdujące się pod adresami:

https://www.youtube.com/watch?v=WD1P70-6s4M

https://www.youtube.com/watch?v=BcV8i_YUSZE

https://www.youtube.com/watch?v=i1gS-QCEafU

Wykonaj prezentację na tematy poruszone w nich.

08.06.2020

Temat: Podstawy pierwszej pomocy – utrwalenie wiadomości.

Obejrzyj filmy znajdujące się pod adresami:

https://www.youtube.com/watch?v=-yF_1BM3F8E

https://www.youtube.com/watch?v=bh9eicMCHLg

Postaraj zapamiętać  wszystkie czynności o których w nich mowa.

15.06.2020

Temat: Postępowanie w sytuacji zagrożeń – powtórzenie wiadomości

Na podstawie informacji z działu „Postępowanie w sytuacji zagrożeń”  wykonaj prezentację na temat „Zagrożenia bezpieczeństwa współczesnego świata”

22.06.2020

Temat: Bezpieczeństwo państwa – powtórzenie wiadomości

Na podstawie informacji z działu „Bezpieczeństwo państwa”  wykonaj notatkę na temat rodzajów bezpieczeństwa.

język niemiecki

Kl.VIII

Zagadnienia do samodzielnego opracowania.

    1. Utrwalenie przyimków łączących się z celownikiem i biernikiem
    2. Podręcznik str. 98-99
    3. Zeszyt ćwiczeń: polecenia do lekcji „In der Stadt”, „Wie heißen die Verkehrsmittel?”, „Wir fahren mit dem Auto”.
    4. Wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń (rozdział 3) oznaczone kodem QR / str. 55
    5. Przygotowanie quizu na platformie Kahoot! Obejmującego słownictwo z pierwszych trzech lekcji rozdziału IV/ podręcznik str. 84-87. Quiz powinien liczyć 20 pytań.

Proszę uczniów klasy VIII o przesłanie swoich adresów e- mail na mój adres: agnieszka.olejarz2020@gmail.com. Na podane przez uczniów e-maile prześlę zadania z gramatyki, które trzeba będzie wykonać i odesłać.

fizyka

 Klasa VIII                                                                                 Temat: Zjawiska cienia i półcienia
- proszę przeczytać informacje ze str. 219 - 222 i wykonać krótką notatkę
Temat: Odbicie i rozproszenie światła
- proszę przeczytać str. 224 - 227 oraz wykonać notatkę (rys. str. 225 -ważne + to najważniejsze)
- proszę wykonać zad. 1,2 str.228 (patrz rys. str. 225)

Klasa VIII dodano dnia 23.03.2020 

Temat: Rodzaje zwierciadeł

1. Proszę zapoznać się z informacjami podanymi w podręczniku str. 229 – 235

2. Proszę pod tematem napisać notatkę „to najważniejsze”(przepisać w punktach)

3. Proszę zapoznać się z informacjami na stronie https://epodreczniki.pl/a/prawo-odbicia-swiatla-powstawanie-obrazu-pozornego-w-zwierciadle-plaskim-rozproszenie-swiatla/DEajBUX5z (są tu informacje do poprzedniego tematu m.in. prawo odbicia, rozproszenie światła) oraz

https://epodreczniki.pl/a/ognisko-i-ogniskowa-zwierciadla-wkleslego-konstrukcja-obrazow-wytworzonych-przez-zwierciadla-wklesle/D11l4QZ2B . Zwróćcie uwagę szczególnie na pooglądanie filmów na tych stronach. Proszę, aby każdy uczeń spróbował wykonać zadania na podsumowanie na tych stronach.

Podaję stronę e-mail do kontaktu fizykazdalnenauczanie@opoczta.pl

Jeśli coś jest dla Was niezrozumiałe można pisać na ten adres. Również zdjęcia zadań domowych będziecie tu wysyłać. To później. Pozdrawiam

technika

 

KL.IV

  1. Przeczytaj temat „Pierwsza pomoc”. Zrób w zeszycie notatkę. Przerysuj schemat z podręcznika-udzielanie I pomocy.

KL.V

  1. Przeczytaj temat „Podstawowe przyrządy pomiarowe i narzędzia do obróbki drewna”. Zrób notatkę na podstawie tabeli w podręczniku - wymień i opisz operacje technologiczne. Wymień również narzędzia do obróbki drewna.

KL.VI

  1. Przeczytaj temat „ Pochodzenie metalu”. Zrób notatkę w zeszycie. Wykonaj rysunek dymarki z podręcznika i napisz, z jakich elementów jest zbudowana.