Zdalne nauczanie
Lista poleceń do wykonania przez uczniów klas IV -VIII z poszczególnych przedmiotów:
religia |
Wiedzę przekładamy na praktykę: codziennie mówimy RÓŻANIEC, codziennie mówimy Koronkę do Bożego Miłosierdzia, codziennie modlimy się czytając Psalm 91. |
||||||||||||
język polski |
Kl. IV Przeczytać legendę pt. „Piast” ( podręcznik str. 181-186), wpisać do zeszytu definicję legendy - str. 185, a następnie odpowiedzieć w zeszycie na pytanie 1, 2, 4.
Kl. V Wykonaj ilustrację głównej bohaterki omawianej lektury „Ania z Zielonego Wzgórza” Lucy Maud Montgomery i dokonaj jej charakterystyki. Schemat:
Pamiętaj o kompozycji, poprawnej budowie zdań i ustalonej objętości.
Kl. VI
Ułóż krzyżówkę do omawianej lektury, hasłem niech będzie jej tytuł, a rozwiązaniem bohaterowie, wydarzenia lub zjawiska przyrodnicze występujące w powieści.
Kl. VIII
Przeczytać lektury:
|
||||||||||||
informatyka |
Drodzy uczniowie klasy IV i V:) Proszę przesłać wykonane ćwiczenia na mojego e-maila maria.szajny@wp.pl do 29.03.2020r.
Kl.IV Lekcja 21. (temat 7.) Programujemy historyjki w języku Scratch – zmieniamy tło sceny i dodajemy więcej duszków Przeczytaj treści tematu 7. (str. 76-79), przygotuj odpowiedzi w formie ustnej na pytania 4-6 (str. 81). Opracuj jedną sztuczkę ze str. 79-81. Dla zainteresowanych zadanie 7. (str. 82). Lekcja 22. (temat 7.) Programujemy historyjki w języku Scratch – sztuczki w programie Scratch Przeczytaj treści tematu 7. (str. 79-81), przygotuj odpowiedzi w formie ustnej na pytania 7-8 (str. 81) oraz wykonaj zadanie (str. 82). Dla zainteresowanych zadanie 8-10 (str. 82). Wykonane zadanie prześlij na e- maila maria.szajny@wp.pl Polecenie do wykonania na 30.03.2020r. Lekcja 23. (temat 8.)Sterujemy duszkiem na ekranie – rysujemy figury. Przeczytaj temat.8 z podręcznika (str.83 -85). Przygotuj odpowiedź ustną na pytania 1-2 str.89. Wykonaj ćwiczenia 1-2 str.83 -85. Dla zainteresowanych zadanie 7. (str. 90). Wykonane zadanie prześlij na e- maila maria.szajny@wp.pl do 05.04.2020r. Kl.V Lekcja 22. (temat 7.) Tworzymy grę dla jednego gracza Przeczytaj treści tematu 7. (str. 88-90). Przygotuj odpowiedź ustną na pytanie 9. (str. 93) oraz wykonaj zadania 10. i 11. (str. 94). Dla zainteresowanych zadanie 16. (str. 96) Lekcja 23. (temat 7.) Stosujemy zmienne – zliczamy punkty Przeczytaj treści tematu 7. (str. 90-92). Przygotuj odpowiedź ustną na pytanie 10. (str. 93) oraz wykonaj zadania 12. i 13. (str. 94). Dla zainteresowanych zadanie 18. (str. 96). Polecenia do wykonania na 30.03.2020 Lekcja 24.(temat 8.) Zadania projektowe –Baltie. Przeczytaj temat 8 z podręcznika (str. 97-101); Następnie wykonaj zadanie 1 ((str. 97-101). Dodatkowo obejrzyj filmy edukacyjne na kanale MIGRA –You Tube.. Wykonane zadanie prześlij na e- maila maria.szajny@wp.pl do 05.04.2020r. Kl. VI Przeczytaj rozdział „Programujemy gry multimedialne w środowisku Scratch”, strona 61-72
Kl. VIII Przeczytaj rozdział „Wprowadzenie do programowania w języku C++, strona 78-104. |
||||||||||||
język angielski |
KLASA VI Wykonać zadania z zeszytu ćwiczeń:
kl.V Zadania z zeszytu ćwiczeń:
kl.IV
KLASA V
KLASA VI
Klasa VIII
Drodzy Uczniowie! Jeśli pojawią się jakiekolwiek pytania czy trudności co do zadań, tematów lekcji, proszę do mnie pisać na adres mailowy: zorianalevytska@interia.pl Proszę uczniów klasy VIII wysyłać mi na mój adres mailowy prace pisemne. Zadania, które dostaliście proszę przesłać do czwartku. Będę czekać i na bieżąco sprawdzać. Dziękuję!
|
||||||||||||
przyroda |
Drodzy Uczniowie! Treści, które przeczytacie będziemy jeszcze omawiać wspólnie po powrocie do szkoły, bądźcie przygotowani do lekcji, pracujcie w domu z tekstem i rozwiązujcie zadania.
Klasa IV- przeczytać w podręczniku treści do tematu Ukształtowanie powierzchni |
||||||||||||
biologia |
Kl.V– przeczytać w podręczniku treści do tematów Pęd. Budowa i funkcje łodygi oraz Liść- wytwórnia pokarmu i wykonać w zeszycie ćwiczeń zad. 1, 2 str. 69, zad. 7 str. 71, zad. 1 str. 72., Zad. 3 i 4 str. 74.
Kl.VI - przeczytać w podręczniku treści do tematu Przegląd i znaczenie płazów. Wykonać zad. 1, 2, 3 i 6 do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.biologia Kl.VIII przeczytać w podręczniku treści do tematu Czym jest ekosystem? |
||||||||||||
chemia |
Kl. VIII przepisać do zeszytu przedmiotowego treść zadań 9 i 10 str. 108 z zeszytu ćwiczeń i rozwiązać je. |
||||||||||||
geografia |
Zadania do wykonania do 23 marca 2020. Kl V Ćwiczenia utrwalające: krajobrazy Polski - góry i wyżyny. Wykonjemy w ćwiczeniach Sprawdź, czy potrafisz s. 62 -64 Temat: Przez lądy i oceany. Tekst w podręczniku str. 86- 90. Wpisz do zeszytu:
Uzupełnij ćwiczenia s.52 -54. Klasa VI Temat: Środowisko przyrodnicze i ludność Europy – powtórzenie.
Kl. VIII Wykonaj „Sprawdź, czy potrafisz s.44-45 Przygotuj się do sprawdzianu z działu „Afryka” Temat: Środowisko przyrodnicze Ameryki. Tekst w podręczniku s. 102-109 Do zeszytu:
Kordyliery, Nizina La Platy,
Ćwiczenia utrwalające dla chętnych: https://learningapps.org/6842972?fbclid=IwAR2JwuCYCm30gH_ycz3klb7eN-YQCvaHoHtenNxqIPs9HZisonBsAUAia2o
https://learningapps.org/6842774?fbclid=IwAR0KImkB4_XnIrZn93_adDa5Gy-MEPNSK1bXnN5n9vSd_g7f2ab3GON6uSo Polecenia do realizacji w dniu 23.03.2020r. Klasa V Temat: Przez lądy i oceany.
Ćwiczenia utrwalające „Przez lądy i oceany” https://wordwall.net/pl/resource/978355/geografia/kontynenty-i-oceany Przez lądy i oceany - polecenia Polecenia na 30.03.
Klasa V Temat: Pierwsze podróże geograficzne.
https://wordwall.net/pl/resource/978355/geografia/kontynenty-i-oceany
https://wordwall.net/pl/resource/898799/geografia/podróżnicy-i https://wordwall.net/pl/resource/901586/geografia/podr%c3%b3%c5%bce-geograficzne Wykonane zadania w formie zdjęć proszę przesłać na adres iwona_jarzebinska@o2.pl Pierwsze podróże geograficzne. Klasa VI Temat: Rolnictwo Danii i Węgier.
Ćwiczenia utrwalające
Polecenia na 30.03. Klasa VI Temat: Przemysł i usługi Francji.
Dodatkowe ćwiczenia interaktywne: https://wordwall.net/pl/resource/957707/geografia/morza-europy
Wykonane zadania proszę przesłać w formie zdjęć na adres: iwona_jarzebinska@o2.pl
Klasa VIII Temat: Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej.
https://www.youtube.com/watch?v=i4p2JQtKMac
Tornada i cyklony w Ameryce Północnej Tornada i cyklony w Ameryce Północnej
Polecenia na 30.03. Geografia Klasa V Temat: Pierwsze podróże geograficzne.
https://wordwall.net/pl/resource/978355/geografia/kontynenty-i-oceany
https://wordwall.net/pl/resource/898799/geografia/podróżnicy-i https://wordwall.net/pl/resource/901586/geografia/podr%c3%b3%c5%bce-geograficzne Wykonane zadania w formie zdjęć proszę przesłać na adres iwona_jarzebinska@o2.pl Pierwsze podróże geograficzne. Klasa VI Temat: Przemysł i usługi Francji.
Dodatkowe ćwiczenia interaktywne: https://wordwall.net/pl/resource/957707/geografia/morza-europy
Wykonane zadania proszę przesłać w formie zdjęć na adres: iwona_jarzebinska@o2.pl
|
||||||||||||
matematyka |
Klasy IV , V , VI i VIII Uwaga Uczniowie Klasy VIII! Od dzisiaj Wydawnictwo OPERON udostępniło arkusze do Egzaminu Próbnego Ósmoklasisty na stronie www.takzdam.pl www.gov.pk/zdalnelekcje Arkusze można sobie sprawdzić samemu ponieważ zostały zamieszczone odpowiedzi do poczczególnych zadań.
|
||||||||||||
KL.IV
KL.V
KL.VI
|
|||||||||||||
WOS |
Kl. VIII -proszę przygotować się do sprawdzianu z rozdziału Społeczność lokalna i regionalna w tym celu w ramach utrwalenia proszę jeszcze raz wykonać zadania z podręcznika ze str. 89 (piszemy sprawdzian od razu jak wrócimy do szkoły) -dodatkowo proszę obejrzeć animację Historia integracji europejskiej a następnie uzupełnić pytania i tabelę, które wam ostatnio rozdałam i proszę wkleić to do zeszytu przedmiotowego. Zadanie dla klasy VIII 24.03.2020r.
Proszę o przysłanie do jutra na e-maila gabrielanapora@o2.pl zdjęcia bądź skanu, jak poradziliście sobie z tabelką dotyczącą integracji europejskiej. Dodatkowo informuje, że od dzisiaj będziemy informować się tylko drogą e-maila.
Zadania na dzisiaj 24.03.2020 r.
Proszę zapisać w zeszycie temat: Funkcjonowanie Unii Europejskiej. Następnie proszę przepisać notatkę do zeszytu:
1. 7 luty 1992 r. - traktat z Maastricht, w którym opisano, że UE opiera się na trzech filarach
I.FILAR - unia gospodarcza i walutowa
II.FILAR - wspólna polityka zagraniczna i bezpieczeństwa
III.FILAR - polityka sprawiedliwości i spraw wewnętrznych
2. Zasady funkcjonowania UE:
-zasada solidarności
-zasada pomocniczości
-zasada równości
3. Organy UE (patrz wykres podr. str. 177)
Po przepisaniu notatki proszę o przeczytanie informacji zawartych w podręczniku na str. 176-177.
Dodatkowo na ocenę proszę odpowiedzieć na pytania:
1.Kto jest obecnie Przewodniczącym Rady Europejskiej i Przewodniczącym Komisji Europejskiej?
2. Kto jest Przewodniczącym Parlamentu Europejskiego?
3. Z ilu członków składa się Parlament Europejski?
4. Ilu eurodeputowanych w Parlamencie Europejskim jest z naszego kraju?
Czekam na odpowiedzi do czwartku.
|
||||||||||||
Edukacja dla bezpieczeństwa |
Kl. VIII Przeczytaj z podręcznika rozdział "Złamania i zwichnięcia" str. 99 - 103. Odpowiedz pisemnie w zeszycie na pytania do tematu znajdujące się na stronie 103. zadanie z EDB na 23.03.2020
TEMAT: Oparzenia i odmrożenia Przeczytaj odpowiedni rozdział z podręcznika. Obejrzyj filmy znajdujące się pod adresami: Oparzenia: https://www.youtube.com/watch?v=L3A4iUWu7Y0 https://www.youtube.com/watch?v=RljtUiMsUYU https://www.youtube.com/watch?v=UG3epiYGyU8 Odmrożenia: https://www.youtube.com/watch?v=u8sBusjyN8c Odpowiedz pisemnie w zeszycie na ćwiczenie nr 2 strona 108. Proszę o wykonanie zdjęcia strony zeszytu z notatką i przesłanie jej na adres: kapyrkam@gmail.com
Temat: Inne groźne przypadki Zapoznaj się z odpowiednim rozdziałem z podręcznika. Obejrzyj filmy znajdujące się pod adresami: https://www.youtube.com/watch?v=b9gUwcVTpKM https://www.youtube.com/watch?v=zviaeY1ERHE https://www.youtube.com/watch?v=eqiRyYyBziA https://www.youtube.com/watch?v=IkfZ2hD_K2U https://www.youtube.com/watch?v=yo7Ux3gBZLU https://www.youtube.com/watch?v=jtWFMEuoB8Q (lepiej czytać niż słuchać) https://www.youtube.com/watch?v=E5zvpyKivgQ https://www.youtube.com/watch?v=hMRr66bBv0s https://www.youtube.com/watch?v=57uqb0LfNB4 https://www.youtube.com/watch?v=UuDGhLquqkA Odpowiedz pisemnie w zeszycie na pytania: Jak należy pomóc osobie która:
Uwaga! Nowe zadanie do wykonania: Temat: Inne groźne przypadki Zapoznaj się z odpowiednim rozdziałem z podręcznika. Obejrzyj filmy znajdujące się pod adresami: https://www.youtube.com/watch?v=b9gUwcVTpKM https://www.youtube.com/watch?v=zviaeY1ERHE https://www.youtube.com/watch?v=eqiRyYyBziA https://www.youtube.com/watch?v=IkfZ2hD_K2U https://www.youtube.com/watch?v=yo7Ux3gBZLU https://www.youtube.com/watch?v=jtWFMEuoB8Q (lepiej czytać niż słuchać) https://www.youtube.com/watch?v=E5zvpyKivgQ https://www.youtube.com/watch?v=hMRr66bBv0s https://www.youtube.com/watch?v=57uqb0LfNB4 https://www.youtube.com/watch?v=UuDGhLquqkA Odpowiedz pisemnie w zeszycie na pytania: Jak należy pomóc osobie która:
Lekcja przewidziana na dwie godziny dlatego na zdjęcia stron zeszytu czekam do 14 kwietnia 2020. Adres ten sam kapyrkam@gmail.com lub przez Messengera. Chętni mogą wykonać dodatkowo prezentacją. Zadania na 20.04.2020r. Odpowiedz pisemnie na pytania (do wyboru grupa I lub II). Zdjęcia stron zeszytu proszę wysłać do dnia 26.04 na adres kapyrkam@gmail.com
GRUPA I Opisz algorytm NZK 2. Wymień i opisz kolejne kroki łańcucha przeżycia. 3. Jak pomożesz osobie która zemdlała. 4. Opisz stopnie oparzeń. 5. Wymień kolejne kroki pomocy osobie która sie zadławiła. 6. Podczas zimowej wycieczki klasowej twoja koleżanka zgubiła rękawiczki i odmroziła sobie dłonie. Wymień czynności ratownicze, które w tej sytuacji wykonujesz. 7. Jak pomożesz osobie tonącej.
GRUPA II 1. Opisz jak będziesz wykonywał resuscytację u osoby dorosłej. 2. Wymień kolejne elementy układu oddechowego 3. Opisz sposób udzielenia pierwszej pomocy w przypadku krwotoku z nosa. 4. Jak pomożesz osobie która oparzyła sobie rękę gorącą herbatą? 5. Po wykonaniu wyskoku podczas gry w siatkówkę kolega poczuł ostry ból w kolanie. Staw jest zniekształcony i zaczyna puchnąć. Wymień 3 czynności, które wykonujesz, udzielając mu pierwszej pomocy. 6. Wymień elementy wyposażenia apteczki pierwszej pomocy samochodowej. 7. Jak pomożesz osobie rażonej prądem.
Zadanie na najbliższe dwa tygodnie:
27.04.2020, 4.05.2020 Temat: Zdrowie jako wartość. Zasady zdrowego stylu życia Zapoznaj się z tematem w podręczniku (str. 120 do 129). Odpowiedz pisemnie w zeszycie na ćwiczenie 1 str. 129 oraz pytania 1, 2, 3, 4 z sekcji „Sprawdź czy potrafisz” str. 129. Temat przewidziany na dwa tygodnie dlatego macie czas do 10 maja na odesłanie zdjęć stron zeszytu (kapyrkam@gmail.com) Chętni oczywiście mogą wykonać prezentację na temat „Zasady zdrowego stylu życia”. Zadanie na 11.05.2020r. Temat: Choroby cywilizacyjne Zapoznaj się z tematem w podręczniku (str. 129 do 137). Odpowiedz pisemnie na ćwiczenia 1 i 2 str. 137 oraz na pytania 1, 2, 3, 4 z sekcji „Sprawdź czy potrafisz” str. 137. Odeślij zdjęcia stron zeszytu na adres kapyrkam@gmail.com Chętni oczywiście mogą wykonać prezentację z tego tematu.
Zadanie na 18 i 25 maja 2020 (dwa tygodnie) Temat: Komunikacja interpersonalna w trosce o zdrowie. Zapoznaj się z tematem z podręcznika (str. 138 do 145). Obejrzyj film pod adresem: https://www.youtube.com/watch?v=we1-_UpZp78 Odpowiedz pisemnie na pytania 1. Wyjaśnij pojęcie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Wymień elementy komunikacji niewerbalnej. 2. Omów strefy dystansu komunikacyjnego. 3. Jakie są zasady aktywnego słuchania. 4. Wymień najczęstsze zakłócenia w komunikacji. 5. Omów bariery komunikacyjne i sposoby radzenia sobie z nimi. 6. Omów trzy techniki asertywnego odmawiania. 7. Wyjaśnij czym są negocjacje i omów ich podstawowe zasady.
Odeślij zdjęcia stron zeszytu na adres kapyrkam@gmail.com do końca maja gdyż temat przewidziany na dwie lekcje. 01.06.2020 Temat: Profilaktyka zdrowotna – powtórzenie wiadomości Obejrzyj filmy znajdujące się pod adresami: https://www.youtube.com/watch?v=WD1P70-6s4M https://www.youtube.com/watch?v=BcV8i_YUSZE https://www.youtube.com/watch?v=i1gS-QCEafU Wykonaj prezentację na tematy poruszone w nich. 08.06.2020 Temat: Podstawy pierwszej pomocy – utrwalenie wiadomości. Obejrzyj filmy znajdujące się pod adresami: https://www.youtube.com/watch?v=-yF_1BM3F8E https://www.youtube.com/watch?v=bh9eicMCHLg Postaraj zapamiętać wszystkie czynności o których w nich mowa. 15.06.2020 Temat: Postępowanie w sytuacji zagrożeń – powtórzenie wiadomości Na podstawie informacji z działu „Postępowanie w sytuacji zagrożeń” wykonaj prezentację na temat „Zagrożenia bezpieczeństwa współczesnego świata” 22.06.2020 Temat: Bezpieczeństwo państwa – powtórzenie wiadomości Na podstawie informacji z działu „Bezpieczeństwo państwa” wykonaj notatkę na temat rodzajów bezpieczeństwa. |
||||||||||||
język niemiecki |
Kl.VIII Zagadnienia do samodzielnego opracowania.
Proszę uczniów klasy VIII o przesłanie swoich adresów e- mail na mój adres: agnieszka.olejarz2020@gmail.com. Na podane przez uczniów e-maile prześlę zadania z gramatyki, które trzeba będzie wykonać i odesłać. |
||||||||||||
fizyka |
Klasa VIII Temat: Zjawiska cienia i półcienia Klasa VIII dodano dnia 23.03.2020 Temat: Rodzaje zwierciadeł 1. Proszę zapoznać się z informacjami podanymi w podręczniku str. 229 – 235 2. Proszę pod tematem napisać notatkę „to najważniejsze”(przepisać w punktach) 3. Proszę zapoznać się z informacjami na stronie https://epodreczniki.pl/a/prawo-odbicia-swiatla-powstawanie-obrazu-pozornego-w-zwierciadle-plaskim-rozproszenie-swiatla/DEajBUX5z (są tu informacje do poprzedniego tematu m.in. prawo odbicia, rozproszenie światła) oraz https://epodreczniki.pl/a/ognisko-i-ogniskowa-zwierciadla-wkleslego-konstrukcja-obrazow-wytworzonych-przez-zwierciadla-wklesle/D11l4QZ2B . Zwróćcie uwagę szczególnie na pooglądanie filmów na tych stronach. Proszę, aby każdy uczeń spróbował wykonać zadania na podsumowanie na tych stronach. Podaję stronę e-mail do kontaktu fizykazdalnenauczanie@opoczta.pl Jeśli coś jest dla Was niezrozumiałe można pisać na ten adres. Również zdjęcia zadań domowych będziecie tu wysyłać. To później. Pozdrawiam |
||||||||||||
technika |
KL.IV
KL.V
KL.VI
|