Ogólnopolski Projekt Edukacyjny
INNOWACJA
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny
„Wyzwania Teodora”
czyli
czyli o tym, jak pewien bocian o imieniu Teodor chciał zostać profesorem nauk przedszkolnych
W tym roku szkolnym, nasi najmłodsi, czyli grupa 3-4 latków bierze udział w Innowacji, w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjny „Wyzwania Teodora”. Teodor to bocian, przyjaciel dzieci, a zwłaszcza przedszkolaków. Ten wyjątkowy bocian wie, jak ważne jest dbanie o wszechstronny rozwój dzieci, ale równocześnie pamięta zawsze o tym, aby zwracać uwagę na potrzeby i uczucia innych. Dlatego postanowił zostać profesorem nauk przedszkolnych i przekazywać najmłodszym wiedzę oraz pomagać zdobywać nowe umiejętności, a jednocześnie mobilizując ich do jak najbardziej kreatywnych działań.
Udział w programie to sposób na przekazanie dzieciom, czasem prostych, ale bardzo ważnych umiejętności i wartości, a wszystko za sprawą z pozoru zwykłego bociana. Teodor chce, aby przedszkolaki zdobyły siedem sprawności, które uważa za najbardziej przydatne, dlatego wyznaczy siedem zadań do wykonania. W pierwszej edycji do zdobycia są odznaki związane ze sportem, przygotowywaniem posiłku, okazywaniem pomocy, wyrażaniem emocji i uczuć, dbaniem o przyrodę, ale również znajdzie się coś dla małych artystów. Druga edycja to sprawności pomocnej dłoni, ratownika medycznego, małego chemika, detektywa, majsterkowicza, znawcy własnej miejscowości i podróżnika. W trzeciej edycji można zdobyć odznakę górskiego wędrownika, wilka morskiego, leśniczego, odkrywcy miasta, odkrywcy wsi, poszukiwacza i niezmiennie odznakę pomocnej dłoni. Natomiast w edycji czwartej dzieci zostaną specjalistami i znawcami: muzyki, malarstwa, teatru, filmu, literatury, rzeźby i nieustannie specjalistami w pomaganiu. Piąta edycja, to czas odkrywania i poznawania świata. Kto podejmie wyzwanie i poradzi sobie z zadaniem otrzyma odznakę, a gdy zbierze wszystkie, zostanie nagrodzony dyplomem profesora Teodora.
Głównym celem niniejszego projektu jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, ale także uświadomienie dzieciom, że o własny rozwój można dbać w każdym wieku, a pomoc okazywana innym jest równie ważna, jak troska o siebie samego. Natomiast wszelkie podejmowane działania mogą być kreatywnym wyzwaniem.
Projekt będzie realizowany w naszej szkole od 1 października 2024 roku do 31 maja 2025 roku.